silnik rama ogumienie skrzynia. biegów uk. wydechowy nadwozie zawieszenie

Silnik został maksymalnie “doładowany” tzn. zostały wprowadzone prawie wszystkie (z wyjątkiem wypełniacza skrzyni korbowej-podkowy) zmiany które podniosły moc maksymalną silnika i jego charakterystykę. Najbardziej istotną zmianą było zastąpienie koła zamachowego malutkim i lekkim wirnikiem od Jawy 50. To spowodowało m.in. łatwiejsze wkręcanie się silnika na obroty i zmieniło jego charakterystykę. Następnie pod “nóż” tokarki poszedł oryginalny tłok, który został w odpowiedni sposób. spreparowany(rowki olejowe i wytoczenie wewnątrz).Pierścienie zostały sfazowane. Następnie zostały zgrane kanały w cylindrze  z kanałami w karterze. Kanał wydechowy został “podniesiony”. Skrzynia korbowa została wypolerowana. Także skrzynia biegów została poddana modyfikacjom. Na pierwszy plan poszły tulejki. Zostały dorobione dłuższe ze specjalnym nagarnianiem oleju. Każde koło zębate zostało pieczołowicie sprawdzone, żeby później w eksploatacji nie było żadnych niespodzianek. Przylgnie karteru zostały ztrasowane(tzn. splanowane-oby dwie przylgnie idealniw zaczęły pasowac do siebie)m.in. po to aby zmniejszyć do maksimum objętość szkodliwą skrzyni korbowej. Króciec ssący został wypolerowany wewnątrz. Głowica została splanowana i podtoczona ok. 2 mm podnosząc jednocześnie stopień sprężania. Powracając jeszcze do wału korbowego-boczne blachy zostały uszczelnione. Korbowód został wypolerowany a na główce korbowody zostały zrobione rowki i otwory nagarniające olej do tulejki- zforzeń oczywiście pływający. Silnik został złożony bezuszczelkowo-została zamontowana jedynie uszczelka z cieniutkiej blachy aluminiowej pod głowicą.Tak po krótce przedstawiłem zmiany jakie dokonałem w silniku. Więcej informacji odnośnie tuningu możemy znaleźć(tak jak pisałem wcześniej) na "POLMOCIE"

  schematy